Tecnam P92
Tecnam P92 je dvoumístný jednomotorový vzpěrový hornoplošník se sedadly vedle sebe, s obdélníkovým křídlem, pevným příďovým podvozkem a pevnou vrtulí. Výrobcem letounu je italská společnost Costruzioni Aeronautiche Tecnam.
Pohonou jednotkou je čtyřválcový, vodou a vzduchem chlazený čtyřtaktní motor Rotax 912A.
Základní technická data
Rozpětí křídel | 9,6 m |
Plocha křídla | 13,2m2 |
Délka | 6,3 m |
Výška | 2,5 m |
Plošné zatížení | 41,67 kg/m2 |
Vzletová hmotnost | 550 kg |
Prázdná hmotnost | 325 kg |
Užitečná hmotnost | 225 kg |
Stoupavost | 3 m/s |
Dostup | 5000 m |
Maximální rychlost letu lAS | Vne=228 km/h |
Pádová rychlost v přistávací konfoguraci IAS | Vso=74 km/h |
Klouzavost bez klapek | 13:1 |
Provozní násobky | +6 -3 g |
Maximálni přípustná rychlost větru v ose dráhy | - |
Maximálni přípustná rychlost větru kolmo k ose dráhy | 7 m/s |
Provedené úpravy
Ovládací páka řízení směrovky (1) je situována na středovém tunelu a táhlem (2) spojena s pedálovým mechanizmem, na kterém je navařený U profil (3) s možností volby délky chodu. Pohybem páky vzad letadlo bočí doleva, při pohybu dopředu zatáčí vpravo. Táhlo plynové přípusti (4) je prodloužené, aby bylo snadno v dosahu při držení páky, v žádné poloze se nekříží s ovládáním směrovky ani s brzdovou páčkou (5). Čtyřbodové pásy (6) jsou namontované u obou sedadel. Doplňování paliva do dvou 35l nádrží v křídlech je možné buďto shora umístěným nalévacím otvorem pod uzávěrem nebo pomocí elektrického čerpadla Bosch (7) v motorovém prostoru. V tomto případě je možné připojit hadici k ventilu (8) na spodní straně trupu a palivo odčerpat přímo z kanystru.
Rozsah pohybu při maximálních výchylkách
páka dozadu - směrovka vlevo | neutrální poloha | páka dopředu - směrovka vpravo |
Úprava zavazadlového prostoru
původní řešení |
||
zvětšený zavazadlový prostor |
||
porovnání původního a nového řešení |
||
cargo platforma |
||